onsdag 20 januari 2010

Tavelvägg
.
Hej!

Tänkte idag visa en bild på tavelväggen i vårt vardagsrum.
Tycker om att använda mig av naturnära färger
när jag inreder...
för att få en lite varm ton.

Gammalt och nytt blandar jag också gärna.
En gammal brun kappsäck som står på golvet,
Ett rostigt E,
Två gamla tavelramar, gräddvit och grå...
och Emils pytteliten body inramad, den som han hade på sig
när vi kom hem från BB.
Det gör väggen mer personlig.
Paraplyet från Stockholm, får hänga på vitrinskåpet
som en förlängning av tavelväggen.

...men färdig pratat om tavelväggen nu :)

Hittade förresten äkta trägolv i hobbyrummet som vi nu ska börja renovera.
Det gråmålade trägolvet var undangömt under en plastmatta.
Lite onödigt glest är det mellan plankorna och verkar vara dåligt isolerat underifrån,
men hoppas ändå på att kunna återanvända det!

Ha en bra dag!

kram Heidi

2 kommentarer:

  1. Hej,
    va skoj med fler som är på gång med tavelväggar!!

    Underbara ramar du har... Hade oxå tankar att få in lite med ruffa ramar, kanske jag får inträngt nån ännu :)

    Och snyggt med det rostiga E:et, är lite harmsen att jag vitmålat mitt S. Försökte slipa, men det satt för hårt ;)

    Och vilken härlig ide´ att rama in barnens pyttekläder. Det ska jag tänka på när jag sätter igång med lilltjejens rum!

    Det är så roligt när man på detta vis kan hämta inspiration från varann!

    Ha det gott!
    kram/camilla :)

    PS. Vilken lycka att hitta trägolv under, du får visa sen :)

    SvaraRadera
  2. Åh va kul med golvfyndet!!Det som är så spännande med äldre hus är ju att man kan fynda vadsomhelst =)

    Så sött att inrama hans första body. Tack för idén :-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...