måndag 22 mars 2010

Mitt Liv på Landet



Livet på landet

har inte alltid varit självklart för mej,
men det har alltid funnits innom mej som en dröm!!
En längtan... något fint.

Denhär byn med den stora ståtliga kyrkan uppe på en backe,
som andas trygghet över byn,
har alltid haft en dragningskraft till mej.
En dragningskraft som jag inte alltid förstått mej på.

Här blev jag som litet barn döpt, och här finns mina rötter....
Byn bär på en stor del av min och min släkts historia...
och här finns många roliga minnen från min barndom för mej.
Men att jag som vuxen skulle flytta hit
hade jag inte kunnat ana mej till.
För några år sen bad jag om att få finna trygghet i mitt liv.
Men att jag skulle föras till denhär byn, till mina rötter,
hade jag inte en aning om.

Här fann jag kärleken och tryggheten som jag drömde om!!
...och mitt liv har blivit fyllt av mirakel och drömmar
som en efter en och gång på gång,
mitt i min vardag,
gått i uppfyllelse.

Ibland händer det att jag för en stund blir förblindad
och inte kan se det sköna som livet ger mej,
men då öppnar Han alltid mina ögon igen...
Jag får vara Trygg och Lycklig!

...och allt det andra finns bara med i mitt bagage,
som erfarenhet,
som gjort mej till den jag är idag.

Jag får leva mitt liv på landet!

...och lyssna på en musik som får mitt hjärta att bulta
och ord som får mina ögon att tåras.


Glädje!

6 kommentarer:

  1. Vilket härligt inlägg! Vacker text!
    Det är underbart att du funnit din plats i livet! :)

    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  2. :) Du är nog inte ensam om att förundras över hur man hamnat här i denna by !?! Antagligen finns det en mening med att det blev just så!!!

    SvaraRadera
  3. Så vackert skrivet....det bor nog en liten poet i damen :O)

    hoppas vi ses snart, när var det du skulle till Esse?

    SvaraRadera
  4. Så härligt o vackert skrivet! :)
    Njut av livet, kram!

    SvaraRadera
  5. Hej, hitta en sida på aftonbladet som jag tror passar dig! :)

    http://www.aftonbladet.se/hemtradgard/inredning/article3456207.ab

    SvaraRadera
  6. Vilken tur att man gjorde sina val som ledde till att man fick ta del av denna lycka. En vacker by, där rötterna finns, ja, det känns speciellt! kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...