onsdag 7 juli 2010

Sommartider...



[Bilder: sommaren 2009]


Den senaste tiden har varit händelserik på olika sätt.
Tiden bara rusar iväg och så är det ju ofta på sommaren...
Det finns så mycket jag vill hinna njuta av och listan på det jag vill få gjort här hemma känns lång, ja längre än på länge...
Det föds hela tiden nya idéer i mej!
Samtidigt borde jag bara ta det lugnt och vila magen, då lilla bebisen där inne tycks ha lika brottomt ut som sin storebror. Det gör mej lite rastlös för tillfället, men när jag ser det från den ljusa sidan, så är det oxå väldigt skönt att bara ta det lugnt och sitta ute och njuta av det varma sommarvädret.
I trädgården har vi i alla fall hunnit plantera äppelträd, plommonträd och körsbärsträd den här sommaren och lite blommor att njuta av...
Den nya flaggstången är på plats och sandlådan till lillkillen har pappa i huset fixat,
samtidigt fixade han oxå en ny torkställning till mej.
Det är nu ett rent nöje att få hänga tvätten där ute!
Det känns att det steg för steg växer fram ett hem ur det här huset, som mer och mer återspeglar oss själva.
Samtidigt känns det oxå kul att det fortfarande finns renoverings projekt kvar,
för det är liksom en del av oss att ständigt ha
"tusen järn i elden".
-Heidi-

1 kommentar:

  1. Hej Heidi!
    Fick världens ahaa-upplevelse idag då jag fick veta vem du är, har länge både läst och länkat till din blogg men aldrig "håxa" :D

    Gå och kika på min blogg, kanske du ser nån bekant,hih...

    En skön sommar till dig och din familj!!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...