onsdag 13 april 2011

Tired parents and happy kids lives here...




Jag har den senaste tiden haft en känsla av att inte riktigt räcka till. Något som säkert också andra småbarnsföräldrar känner ibland, när man är trött och har fullt upp med vardagssysslorna.


Det finns så mycket som jag önskar att jag hade tid och ork för och så mycket som händer och sker i vårt liv just nu. Ibland blir det vel att jag sätter ribban för högt för mej själv och plötsligt inser att jag inte är någon "mirakelmänniska" som klarar av allt.

Satte mej ner och började titta på fotografier tagna ett år bakåt.
Plötsligt kom en tanke i mitt huvud...
Att jag inte borde känna mej otillräcklig, för jag har hunnit med ganska mycket.
Jag har under det senaste året hunnit vara gravid, fött ett litet barn, samtidigt som jag har en livsglad och busig 2-åring.
Vi har också köpt ett till gammalt hus
som vi nu håller på och ritar och planerar för framtida bruk,
samtidigt som vi oxå renoverar huset vi bor i.

Men mitt i allt detta är det min familj jag främst ska ha tid och ork att ta hand om,
allt annat är egentligen oviktigt just nu.
Att vara hemmamamma och ta hand om mina små barn är den viktigaste och mest betydelsefulla "arbetsuppgift" som jag under hela min livstid kommer att ha!
Inte bara den viktigaste arbetsuppgiften för mej själv,
utan framför allt för mina barn!!

Det mest underbara i mitt liv är familjen,
mina två små härliga charmtroll får ta all min tid...
Det är barnen som är det viktigaste, de som är framtiden!
En lycklig barndom är vad jag vill att de ska få med sig i sitt bagage ut i livet
och det är som mamma min viktigaste uppgift i livet att se till.



"Vi kan inte utföra storverk här på jorden.
Vi kan bara göra små saker med stor kärlek."

Moder Theresa





Med de orden och den tanken
önskar jag idag alla en fin vardag!




6 kommentarer:

  1. Som mamma kommer man aldrig ifrån känslan av att alltid vilja lite till!Men dygnet har ju bara 24h..så då gör man så gott man kan!! Och Visst blir det bra..småbarnsåren är bara lite väl intensiva ibland :)

    SvaraRadera
  2. Så fint skrivet, det är inte alla som har insett vilken rikedom det är att vara hemmamamma trots att det är tungt emellanåt.
    Fina vardagar till dig också! :-)

    SvaraRadera
  3. Du har så rätt i det du skriver! ...by the way... vi borde träffas! Börjar bli så länge sen. En tur till Jeppo någon kväll? :)

    Ha det bra!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Så sant, instämmer i allt!
    Spännande med nytt husprojekt, är det nåt ni ska flytta? Går oxå och väntar på att få riva i och börja knapra på våt gamla hus, men vill likaså vänta tills grabben bli något större. Som sagt, det är ju detta att hitta balans mellan familj och intressen ;)

    skön helg

    caisa

    SvaraRadera
  5. Mycket tänkvärda och sanna ord! Den tid du sätter på barnen kommer du absolut inte att ångra. Tror inte jag nånsin hört någon som tyckt att de satt ner onödigt mycket tid på barnen. Samtidigt måste man komma ihåg att man bara är en människa med allt vad det innebär av begränsningar i ork och engagemang. Man gör sitt bästa, mer än så ska man inte kräva av sig själv.

    Önskar er fortsatt förnöjsamhet i vardagen!

    SvaraRadera
  6. Svar till Nona:

    Kul att du lämnade en kommentar här! ...vi borde absolut ta och ses! Kanske vi skulle sikta på att kom och hälsa på en kväll nästa vecka!? :)

    Kram,
    Heidi

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...