fredag 14 juni 2013

Ny Dag - Nya Möjligheter!




Det är en gåva att varje dag i livet är en helt ny dag!



Sån´t som inspirerar till en fantastisk ny dag:

Ta hand om mig själv och min kropp så bra som möjligt, det vill säga äta bra, sova bra och motionera.
Göra saker jag älskar - och försöka älska det jag gör.
Vara med människor jag älskar - och försöka älska de människor jag är med, och kan jag inte det, lägger jag så lite energi som möjligt på det.
Vara en person som jag kan älska - och försöka älska den person som jag är.
Befinna mig så mycket som möjligt i positiva och harmoniska miljöer och om jag inte gör det, inte lägga mycket energi på det.
Använda positivt laddade ord både när jag tänker och pratar,
både om mig själv och om andra.
Visa och välja glädje, kärlek och tacksamhet så ofta jag kan. Återigen, medvetet!
Jag försöker verkligen vara medveten om mina val, mina tankar, mina handlingar, mina ord
och välja det av två alternativ som ger mig högst energi.
Se möjligheter istället för problem, det positiva istället för det negativa i allt som sker
och därmed göra det bästa av varje situation jag försätter mig i.

Och slutligen:

Inte stressa! Att stressa är att ha låg energinivå, vilket alltså drar till mig mer saker med låg energinivå, det vill säga sådant som jag inte vill ha.



Inspirationen är hämtade ur den läsvärda boken Släpp loss din inre livskonstnär, 
skriven av Carolina Gårdheim.

En bok jag läser för tillfället 
och som jag varmt kan rekommendera andra 
lässugna i sommar!



Inspirerande tankar inför en ny dag...
Nya dag,
Here I come! =)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...