torsdag 8 augusti 2013

Mitt TRÄDGÅRDSLAND och jag...







Hej på er! 
Det börjar bli länge sen sist...
Hoppas ni alla som kikar in har det riktigt skönt i sommarvärmen!

Sommaren är en härlig tid och jag försöker njuta så mycket jag bara hinner...
I början av sommaren nämnde jag om ett trädgårdsland som vi fixar
och här är lite av resultatet.
Försökte vinkla kameran bra för att undvika allt det "vildvuxna" behöver väl inte nämna att jag menar allt ogräs ;) För även i år vill det ta överhand.... I år skyller jag på att det börjar bli så svårt att böja sig med den växande magen. Det tycker jag får vara årets giltiga förklaring,
får se vad det blir nästa år!? =)

Är nu gravid i vecka
34+4
och nu känns det som att det verkligen börjar närma sig för lillan att titta ut.
Hoppas ändå att det går några veckor till så hon mår bra när hon kommer.
För fortfarande tror vi att det blir en lillasyster.


Men nu tillbaka till trädgårdslandet...
I kökslandet odlas i år

i odlingslådorna:
dill,
persilja,
plocksallad
&
isbergssallad


fritt odlas:
jordgubbar,
sockerärt,
rabarber
&
gräslök

också lite blommor har jag där som nu börjat blomma på sensommaren.
Vid uthusväggen har jag försökt mig på en vinrancka, tomat, gurka och chili.
Som nästa års projekt fantiserar jag om plats för potatis, morötter, purjolök, rödbeta, gul- & rödlök och kanske något annat också. Vi får se...
Ett hemmabyggt växthus skulle också vara drömmen...
Men nu får det bli punkt för trädgårdslandet för idag,
innan jag börjar planera för stort ;) 





1 kommentar:

  1. Så fin du är! :)
    Och trädgårdslandet ser härligt ut! Det enda jag sått i våras var dill och persilja, och dillen är typ 1 cm hög och brun... Inget vidare år för vår trädgård alltså ;)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...