tisdag 14 januari 2014

i Uthuset på Vår Gård




I vårt uthus finns ett rum som hittills varit fullt av diversegrejer 
och då menar jag verkligen fullt! Man har knappt kunnat gå där.
Där har också varit kallt, trots att det är ett isolerat rum. 
Men nu genomgår rummet en förvandling...
Det töms på allt, värms upp och målas. 
Hittills är jag riktigt nöjd över de framsteg som skett!
Det blir VITT, Nytt och Fräscht!

Ett tag hade jag lite svårt att slita mig från den här trä färgen,
tycker väggarna har sin charm 
och hade till en början tänkt lämna två väggar original 
och hänga upp vita gardiner som kontrast mot trä.
Men när vi hade målat några väggar och inte de andra 
så kändes det fel i det här rummet.
Så nu blir alla väggar vita och lika så taket. 
Golvet kommer att målas i en gammaldags grå färgton.
Ett hobbyrum, med en liten skrubb att förvara något i är tanken.
Vi får se, men jag tror det blir riktigt bra!  





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...