fredag 30 november 2012

Förra Vintern såg det ut såhär...

- i vårt vardagsrum





Gamla trämöbler i originalskick är stora favoriter oavsett vilken nyans de har. 
En kombination av trä och vitt i olika nyanser tycker jag skapar en varm och lugn stämning samtidigt som de blir snygga kontraster enligt mitt tycke. När man dessutom tänder stearinljus och små lampor när vintermörkret och kylan är på utsidan, så infinner sig en riktig mys stämning! 

Äkta och naturliga material så som trä, linne, päls och skinn använder jag mycket i inredningen ännu i år, nästan ännu mer än i fjol. Sådant som känns jordnära på något vis, det känns som att det hör hemma här hos oss. Naturmaterial som åldras vackert tror jag att jag aldrig kommer att tröttna på!! 
Så troligtvis kommer det att bli ännu mer av den sorten under år 2013 som nu börjar närma sig :)

Trevlig Helg och Lilla Jul!

Kram




1 kommentar:

  1. Hej! Så mysigt ni har det i vardagsrummet! Håller med om att det trärena är genuint och hemtrevligt, bara man kunde hålla fingrarna i styr och inte måla ;)....
    Drömmer om ett renskinn till julen att ha på soffan ,men misstänker att det löser alltför mycket hår för att kunna ha framme..men getskinnet har funkat perfekt, har varit framme året om!

    Ha en fin första advent!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...